Menu Zoeken Inloggen

UITGELICHT HUYGHE

Wie haalt het in zijn hoofd om een bier in 1989 te lanceren met een naam die een ziektebeeld oproept en zinspeelt op de roes opgewekt door alcohol? Brouwerij Huyghe gaat de controverse nooit uit de weg.

Word ook klant van De Klok Dranken

delrium

Zoals vaker bij Huyghe , helpt het toeval een handje. In het magazijn liggen lege grijze flessen, oorspronkelijk bestemd voor een Duitse klant. Jean de Laet – eigenaar van de brouwerij – laat ze vullen met Delirium. Het bier verpakt in zogeheten “Keuls aardewerk” is een schot in de roos.

In ruil voor 2 kratten bier tekent een student een logo.  Het etiket beschrijft de verschillende fasen van een alcoholroes: Eerst droomt men van roze olifantjes, daarna komen groene krokodillen en draken voor de geest en tenslotte vallen vogels aan zoals in Alfred Hitchcocks film The Birds.

De internationale doorbraak volgt vanaf 1997 als Delirium Tremens wordt bekroont als “Best Beer in the World”.

Bijbehorende Artikelen